Przejdź do treści

Pytania dotyczące refundacji aparatów CPAP

Pytania dotyczące refundacji aparatów CPAP

Co mam zrobić po otrzymaniu wniosku na refundację aparatu CPAP, bo podobno mam miesiąc czasu od jego potwierdzenia w NFZ do zrealizowania?
Odp.: Wniosek na refundację aparatu CPAP jest ważny przez jeden miesiąc od daty wystawienia, a nie od daty potwierdzenia w NFZ. Oznacza to, że w ciągu miesiąca od wystawienia wniosku należy go najpierw potwierdzić w NFZ, a potem zrealizować go w naszej firmie.

W jakiej wysokości otrzymam refundację z NFZ? Czy wysokość refundacji zależy od rodzaju zalecanego aparatu?
Odp.: Od 01.01.2014 r. refundacja na aparat CPAP wynosi 90% limitu ceny ustalonej przez NFZ. Aktualnie refundacja ze strony NFZ wynosi 1890 PLN brutto i nie zależy do rodzaju stosowanego aparatu. W związku z tym dopłata pacjenta w przypadku zakupu aparatu standardowego z maską nosową wynosi tylko 210 PLN.

Czy istnieją inne możliwości uzyskania dofinansowania zakupu aparatu CPAP poza refundacją z NFZ?
Odp.: W zależności od stanu zdrowia i sytuacji finansowej – można liczyć na pomoc ze strony: Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON), Ośrodków Pomocy Społecznej (MOPS), Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie (PCPR). Bardzo często również Pracodawcy mogą dokonać dopłaty ze swoich funduszy.

W jaki sposób mogę uzyskać pomoc w dofinansowaniu zakupu aparatu CPAP z innych instytucji?
Odp.: Warunkiem jest przedstawienie wniosku refundacyjnego potwierdzonego przez NFZ, wszelkich niezbędnych dokumentów żądanych przez instytucje oraz faktury pro-forma wystawionej przez naszą firmę.

Czy mogę u Państwa uzyskać fakturę pro-forma? Jest mi niezbędna do uzyskania refundacji z MOPS.
Odp.: Oczywiście – wystawiamy takie faktury. W tym celu prosimy o kontakt z naszym Przedstawicielem.